Deelnemen onder de groene pijler is een slimme zet want met een groen imago scoor je zowel bij klanten, bij sollicitanten als bij medewerkers!

#groenondernemen

JIJ BENT…… Een onderneming die een ideale balans probeert te bereiken tussen People, Profit en Planet.… Gefocust om aan de omgeving te laten zien welke maatregelen je hebt getroffen op het vlak vanafvalverwerking, het verminderen van CO² uitstoot, het creatief opwekken van energie, …… Een groene ambassadeur, je product of dienst staat volledig in het teken van ‘morgen’.… Vastberaden om samen met ons je ecologische voetafdruk te verkleinen.
 WAAROM DEELNEMEN ONDER DE GROENE PIJLER? 

  • Via ons bereik kan je het grote publiek sensibiliseren,
  • Je krijgt extra aandacht binnen onze eigen mediacampagne (sociale media, magazine, …),
  • Wij bieden je een platform aan, om zo je producten/diensten op een juiste manier in de kijker te zetten,
  • We voorzien een apart onderdeel op de website en duidelijke aanwijzingen op de online kaarten,
  • Je kan een voortrekker zijn in de GREENSPOT (= De Greenspot is een verzameling van deelnemende bedrijven die met hun Core business volledig binnen onze groene pijler vallen.),
  • Samen met jou en de andere deelnemende bedrijven kunnen we dit thema extra aandacht geven en spring je er met jouw bedrijf extra uit,
  • Het welzijn van jouw medewerkers verhogen en het imago t.o.v. klanten, leveranciers, omgeving, enz. verbeteren.

DOE GROEN 

  • Gebruik je website om te vertellen welke milieubewuste acties je onderneemt en wat de resultaten hiervan zijn.
  • Zorg ervoor dat er over je milieubeleid geschreven wordt. Bepaal samen met de afdeling communicatie welke campagne je in de media wil belichten en duid iemand aan om de vragen van de pers te beantwoorden.
  • Door deel te nemen, draag je bij tot het sensibiliseren van de maatschappij en kan je samen met andere bedrijven een groen platform creëren.
  • Toon wat het verschil is tussen voor en na wanneer je bepaalde milieumaatregelen hebt doorgevoerd. Laat bijvoorbeeld de voordelen van groene energie zien t.o.v. andere energiebronnen. Waterdichte bewijzen overtuigen het sterkst.
  • Zorg dat elke medewerker een aanspreekpunt en een ambassadeur is binnen je bedrijf. Laat zien dat je groen bent op elk niveau.