“De missie van Voka Open Bedrijvendag is het ondernemerschap tonen aan het grote publiek. Daarvoor moeten we zeker in deze tijden zelf ondernemerschap tonen en ondernemend zijn. We zijn blijven doorgaan om ook van de editie 2020 een knaller te maken, en onze ondernemers te ondersteunen, Voka Open Bedrijvendag vervult vanaf nu 365 dagen, 7 dagen op 7, 24 uur op 24, haar missie”, zegt Cynthia Coulier, Directeur Voka Open Bedrijvendag. Gekoppeld aan onze missie geven we een waargetrouw beeld weer van wat er leeft vandaag en morgen. Zo wordt er elk jaar zorgvuldig een thema in de kijker geplaatst.Onze missie in de praktijk , een greep uit de thema’s van de afgelopen 30 jaar: Afval in de kijker, Sensibiliseringsactie rond preventie en behandeling van borstkanker, sensibiliseringsactie Vlaamse Scheikundige industrie, Design en ontwikkeling, Vrouwvriendelijke onderneming, Elk bedrijf heeft een gezicht, Technologische Innovatie in Vlaanderen, Materialen in Beweging: Kringloopeconomie, Nieuw Industrieel ondernemen, Uitblinkers Gespot, Goed gevonden, S.T.E.M. voor de toekomst, Iedereen Ondernemer, Ondernemers ondernemen voor iedereen, Duurzaam Ondernemen, Digitale Transformatie, ….
… Via ons bereik kan je het grote B2B en B2C publiek op de hoogte brengen van je transformatie.
… Je krijgt extra aandacht binnen onze eigen mediacampagne (sociale media, magazine, …).
… Wij bieden je een platform aan, om zo je digitale producten/diensten op een juiste manier in de kijker te zetten.
… We voorzien een apart onderdeel op onze website en duidelijke wijzigingen op onze online kaarten.
… Samen met jou en de andere deelnemende bedrijven kunnen we dit thema extra aandacht geven en spring je er met jouw bedrijf extra uit.
… Het imago t.o.v. klanten, leveranciers, buurt, … verbeteren.
… Gebruik je website om te vertellen welke digitale transformaties jullie reeds zijn ondergaan en wat hiervan deresultaten zijn en als kers op de taart toon je bedrijf in 360°
… Zorg ervoor dat er over je #futureproof inspanningen geschreven wordt. Bepaal samen met je communicatieafdelingwelke campagne je in de media wil belichten en duid iemand aan om de vragen van de pers te beantwoorden.
… Door deel te nemen, draag je bij tot het sensibiliseren van de maatschappij en kan je samen met andere bedrijven eendigitaal draagvlak creëren.
… Toon wat het verschil is tussen voor en na wanneer je bepaalde transformaties hebt doorgevoerd. Laat bijvoorbeeld devoordelen zien van jullie digitale investeringen. Waterdichte bewijzen overtuigen het sterkst.
… Zorg dat elke medewerker een aanspreekpunt en een ambassadeur is binnen je bedrijf. Laat zien dat jullie klaar zijnvoor de toekomst.
... Gefocust om aan de omgeving te laten zien welke maatregelen je hebt getroffen op het vlak vanafvalverwerking, het verminderen van CO² uitstoot, het creatief opwekken van energie, …
… Een groene ambassadeur, je product of dienst staat volledig in het teken van ‘morgen’.
… Vastberaden om samen met ons je ecologische voetafdruk te verkleinen.
Via ons bereik kan je het grote publiek sensibiliseren,
Je krijgt extra aandacht binnen onze eigen mediacampagne (sociale media, magazine, …),
Wij bieden je een platform aan, om zo je producten/diensten op een juiste manier in de kijker te zetten,
We voorzien een apart onderdeel op de website en duidelijke aanwijzingen op de online kaarten,
Samen met jou en de andere deelnemende bedrijven kunnen we dit thema extra aandacht geven en spring je er met jouw bedrijf extra uit,
Het welzijn van jouw medewerkers verhogen en het imago t.o.v. klanten, leveranciers, omgeving, enz. verbeteren.
Gebruik je website om te vertellen welke milieubewuste acties je onderneemt en wat de resultaten hiervan zijn.
Zorg ervoor dat er over je milieubeleid geschreven wordt. Bepaal samen met de afdeling communicatie welke campagne je in de media wil belichten.
Door deel te nemen, draag je bij tot het sensibiliseren van de maatschappij en kan je samen met andere bedrijven een groen platform creëren.
Toon wat het verschil is tussen voor en na wanneer je bepaalde milieumaatregelen hebt doorgevoerd. Laat bijvoorbeeld de voordelen van groene energie zien t.o.v. andere energiebronnen.
Zorg dat elke medewerker een aanspreekpunt en een ambassadeur is binnen je bedrijf. Laat zien dat je groen bent op elk niveau.