Roularta Media Group

'Roularta Media Group draagt ondernemerschap hoog in het vaandel. In haar 65-jarig bestaan is Roularta uitgegroeid tot een beursgenoteerd familiaal bedrijf. In haar Belgische thuismarkt is Roularta Media Group marktleider in lokale media (De Zondag, de Krant van West-Vlaanderen, Deze Week, Steps,...), een 30-tal magazinemerken (waaronder Knack, Trends, Libelle, Plus, Flair, Feeling,...) en heeft Roularta een toonaangevende drukkerij. Verder geeft Roularta ook magazines uit in Nederland en Duitsland. Roularta wil niet enkel informeren over economie, ondernemerschap en financiën, maar wil vooral mensen inspireren, enthousiasmeren en motiveren om te ondernemen.  Ondernemerschap is de motor van de economie. Zonder ondernemerschap is er geen welvaart, geen creatie van werkgelegenheid en geen duurzame ontwikkeling van het milieu en de maatschappij. Roularta informeert en inspireert via verschillende kanalen: via het weekblad Trends, digitale platformen trends.be, trendstop.be, via de zakenzender Kanaal Z, via dagelijkse newsletters, via het handelsinformatieplatform Trends Business Information en via een 60-tal events zoals de Trends Manager van het Jaar en de Trends Gazellen. En in het bijzonder, samen met Voka, via de jaarlijkse organisatie van Voka Open Bedrijvendag. Voka Open Bedrijvendag informeert en inspireert jaarlijks meer dan 500.000 mensen. Deze mensen zijn medewerkers, (latente) werkzoekenden, buurtbewoners, scholieren en studenten, (potentiële) klanten, (potentiële) leveranciers, kortom mensen die geïnteresseerd zijn in de deelnemende bedrijven van Voka Open Bedrijvendag. Deelnemende bedrijven van Voka Open Bedrijvendag zijn de ambassadeurs van het ondernemerschap en de motor van de ontwikkeling van onze ondernemende maatschappij.'                                           Xavier Bouckaert, CEO Roularta Media Group

Voka, Vlaams Netwerk van Ondernemingen

'Voka Open Bedrijvendag – de eerste zondag van oktober – is dé hoogdag voor het ondernemerschap, zoals de Ronde van Vlaanderen dat is voor de Vlaamse wielerliefhebber. 300 bedrijven inheel Vlaanderen zetten hun deuren open voor meer dan 500.000 bezoekers, jong en oud. Van kmo’s tot internationale bedrijven, productiebedrijven of dienstverleners, je kan het allemaal bezoeken en ontdekken wat zich achter de bedrijfsmuren bevindt. Door innovatie en technologie creëren ondernemingen jobs en welvaart, en dat willen we tonen. Daarom verbinden wij met veel trots onzenaam aan deze hoogmis voor het ondernemerschap.'  Hans Maertens, Gedelegeerd Bestuurder Voka

Agentschap Innoveren & Ondernemen

'Als Agentschap Innoveren & Ondernemen (VLAIO) zetten we in op ondernemerschap en innovatie. Ondernemingen dragen bij tot economische groei en tewerkstelling en zijn een belangrijke spil van onze samenleving. Het is niet voor iedereen steeds even duidelijk hoeveel energie en inzet ondernemers leveren. Voka Open Bedrijvendag biedt de kans om de deuren open te gooien en daadwerkelijk te tonen wat er komt kijken bij ondernemerschap en waarom we ondernemers nodig hebben. Het biedt ook de kans mensen kennis te laten maken met nieuwe producten en technologieën. Een initiatief waar VLAIO graag aan meewerkt! Heb je zelf ondernemersvragen? Je kan VLAIO contacteren via vlaio.be of op het nummer 0800 20 555.' Mark Andries, Administrateur-generaal VLAIO

ING

'ING houdt van ondernemers. Daarom zijn we partner van Voka en slaan we de handen in elkaar voor Voka Open Bedrijvendag. Op 3 oktober 2021 plaatsen we 300 fiere bedrijven in de kijker. Zij zetten op hun beurt de deuren open voor het grote publiek. Bezoekers krijgen de kans om te zien waartoe de creativiteit en inzet van ondernemers kan leiden en wat daar allemaal bij komt kijken. We zijn ervan overtuigd dat Voka Open Bedrijvendag bijdraagt tot een positief beeld van het ondernemerschap. Wie weet worden jonge bezoekers geïnspireerd om later hun eigen onderneming uit de grond te stampen? Wij staan alvast klaar om de huidige en toekomstige ondernemers te ondersteunen bij de realisatie van hun projecten.'                       Jean-Pierre Verbeken, ING België, Head of Business Segment

 

Vlajo

Vlajo

Intrapreneurs: nu nog op de schoolbanken, morgen op de bedrijfsvloer. De belangrijkste grondstof in Vlaanderen bevindt zich gemiddeld 1m75 boven de grond. Onze captians of industry slagen erin om de eerste natuur waarin ze uitblinken – ondernemerschap – te enten op hun teams en medewerkers. Iedereen ondernemer, iedereen intrapreneur. Ieder vanuit zijn werkplek zelfsturend en innoverend een bijdrage leveren aan meerwaarde. Met meer ondernemerschap tot gevolg. Een onuitputtelijke bron van grondstof. En dat laat Voka Open Bedrijvendag net zo mooi zien. Elk talent telt. Onze jeugd bezit een potentieel aan ondernemingszin en creativiteit. Leerlingen én leerkrachten krijgen via het event een zicht op uitdagingen van de bedrijven. De nieuwe generatie intrapreneurs heeft de sleutel: nu nog op de schoolbanken, morgen op de bedrijfsvloer. In oktober trekken we massaal naar de bedrijven. Vanaf januari komen de bedrijven naar de klas via Vlajo Ondernemers voor de Klas. De missie is dezelfde. Deze generatie jongeren heeft het potentieel om onze beproefde grondstof te valoriseren.                                                                                                                                                 Peter Coenen, Directeur Vlajo