‘Roularta Media Group draagt ondernemerschap hoog in het vaandel. In haar 65-jarig bestaan is Roularta uitgegroeid tot een beursgenoteerd familiaal bedrijf. In haar Belgische thuismarkt is Roularta Media Group marktleider in lokale media (De Zondag, de Krant van West-Vlaanderen, Deze Week, Steps,…), een 30-tal magazinemerken (waaronder Knack, Trends, Libelle, Plus, Flair, Feeling,…) en heeft Roularta een toonaangevende drukkerij. Verder geeft Roularta ook magazines uit in Nederland en Duitsland. Roularta wil niet enkel informeren over economie, ondernemerschap en financiën, maar wil vooral mensen inspireren, enthousiasmeren en motiveren om te ondernemen. Ondernemerschap is de motor van de economie. Zonder ondernemerschap is er geen welvaart, geen creatie van werkgelegenheid en geen duurzame ontwikkeling van het milieu en de maatschappij. Roularta informeert en inspireert via verschillende kanalen: via het weekblad Trends, digitale platformen trends.be, trendstop.be, via de zakenzender Kanaal Z, via dagelijkse newsletters, via het handelsinformatieplatform Trends Business Information en via een 60-tal events zoals de Trends Manager van het Jaar en de Trends Gazellen. En in het bijzonder, samen met Voka, via de jaarlijkse organisatie van Voka Open Bedrijvendag. Voka Open Bedrijvendag informeert en inspireert jaarlijks meer dan 500.000 mensen. Deze mensen zijn medewerkers, (latente) werkzoekenden, buurtbewoners, scholieren en studenten, (potentiële) klanten, (potentiële) leveranciers, kortom mensen die geïnteresseerd zijn in de deelnemende bedrijven van Voka Open Bedrijvendag. Deelnemende bedrijven van Voka Open Bedrijvendag zijn de ambassadeurs van het ondernemerschap en de motor van de ontwikkeling van onze ondernemende maatschappij.’ Xavier Bouckaert, CEO Roularta Media Group