Zij zijn alvast overtuigd

Laat je inspireren door de successvolle deelname van andere bedrijven. Ze vertellen je met plezier over hun positieve ervaring!

In samenwerking met Voka Open Bedrijvendag ontwikkelden we een virtuele tour van Aquafin. Een rioolwaterzuiveringsinstallatie bezoeken? Checken hoe een werf er uitziet? Een kijkje nemen in onze gerenoveerde Campus Aquafin? Het kan allemaal! Op jobbeurzen gebruiken we VR-brillen om ons bedrijf voor te stellen aan potentiële toekomstige collega’s. Dat slaat aan: we krijgen positieve reacties van iedereen die we via de virtuele tour laten kennismaken met Aquafin. En we merken ook dat er meer mensen naar onze beursstand komen als ze zien dat er VR-brillen worden gebruikt, dat triggert de nieuwsgierigheid. Voor ons is het dus zeker een meerwaarde! We gaan dan ook bekijken hoe we de virtuele tour via VR-brillen ook nog op andere vlakken kunnen inzetten. We denken dan aan onthaaldagen voor nieuwe collega’s, bezoekers die even moeten wachten in onze lobby of tijdens opleidingen.
Nico Van Gestel Adviseur Communicatie – Aquafin
Onze virtuele tour maakt het mogelijk om een breed publiek op een interactieve en laagdrempelig manier kennis te laten maken met Familiehulp als mogelijke toekomstige werkgever. Ook de samenwerking met Voka Open Bedrijvendag loopt bijzonder soepel.
Stéphane Verbrugge Verantwoordelijke Employer Branding – Familiehulp
Een virtual tour is de perfecte tool om onze prospecten een voorsmaakje te geven van wie we zijn en wat we voor hen zouden kunnen betekenen.
Dirk Lacquaye Business Director – Provan
Voor Tereos Starch & Sweeteners Belgium is de digitale bedrijfsrondleiding de ideale manier om mensen een blik achter de schermen te gunnen. Dit biedt een uitstekend alternatief, aangezien bezoeken niet altijd evident zijn wegens het 24 uur op 24 lopend productieproces.
Marjolein De Bremme HR Director & General Affairs – Tereos Starch & Sweeteners Europe
Heel wat mensen maakten enthousiast kennis met onze producten. Vooral de productiehallen en fijne werksfeer hebben een grote indruk nagelaten bij onze bezoekers. We hebben 437 goodiebags uitgedeeld, die heel goed ontvangen werden. Hopelijk denken onze bezoekers na Voka Open Bedrijvendag nog vaak aan Wiese terug!
Maxim Gilson Wiese Europe
Dankzij de enthousiaste inzet van onze collega’s en de ondersteuning van het team van Voka Open Bedrijvendag was onze eerste deelname een groot succes! Vol trots toonden we aan 2000 bezoekers ons nieuw ultramodern commissariaat.
Eveline Van Outryve Commissaris – Politiezone Zaventem
Vanuit fierheid en passie voor de zorgsector, hebben alle collega’s enorm hard meegewerkt aan deze dag. Dankzij Voka Open Bedrijvendag namen heel wat geïnteresseerden de kans om eens achter de schermen van een ziekenhuis te komen kijken en ons ruim aanbod aan diensten te ontdekken.
Sofie Braem Communicatie- en Eventverantwoordelijke – AZ Monica
Als een jonge start-up was het een bijzondere eer om meer dan 800 geïnteresseerde bezoekers te verwelkomen. Het voelt als een bevestiging van ons werk en streven naar innovatie. We zijn dan ook ontzettend dankbaar voor deze kans, om ons verhaal te delen en ons bedrijf te presenteren aan zo’n geweldig publiek en pers.
Team ACTIVE DRONE SECURITY SOLUTIONS
Nooit gedacht dat we met Voka Open Bedrijvendag zoveel bezoekers over de vloer zouden krijgen! We hebben meer dan 3 000 Bicky’s en bijna 2000 party snacks kunnen laten proeven aan onze bezoekers. Onze medewerkers waren enthousiast om hun bedrijf aan familie en vrienden te tonen. Hun glimlach, zelfs dagen nadien, maken dit mee een geslaagd event!
Steven Van Belleghem Group Operations Manager – Goodlife Foods
We sluiten Voka Open Bedrijvendag af met 1309 bezoekers en een toch wel heel opvallend verhaal. Een jongetje van 10 zei vol overtuiging tegen zijn papa “Later wil ik hier komen werken!”. Deze dag overtrof al onze verwachtingen.
Evie Decaluwé CCO – Sustainable Development Group
Wat een topdag! Iedereen, zowel onze medewerkers als de bezoekers, hebben er volop van genoten! Een zeer groot succes was de verkoop van onze nieuwe potjes mosterd. De ondersteuning, opvolging en bereikbaarheid van het team van Voka Open Bedrijvendag is heel goed georganiseerd!
Marianne Mosterdmakerij De Ster
1 200 bezoekers kwamen vol bewondering naar ons bedrijf in werking kijken. Er ging veel aandacht naar onze tijdslijn, want we bestaan inmiddels al 35 jaar. Een welgemeende dankjewel aan het team van Voka Open Bedrijven voor de ondersteuning! Mede door jullie is deze dag feilloos verlopen, hebben we heel wat bezoekers kunnen spreken en laten zien wat ons familiaal bedrijf te bieden heeft.
Hans Declercq Communicatie – Ronny Wens
Voka Open Bedrijvendag is een feest van innovatie en verbinding. We hebben boeiende en waardevolle contacten kunnen leggen. Zelfs onze eigen klanten transformeerden tot trotse ambassadeurs! De sterke ondersteuning van het team van Voka Open Bedrijvendag zorgde ervoor dat onze deelname overal zichtbaar was, zowel online als ter plekke.
Team BCW
Voka Open Bedrijvendag is een bijzondere gelegenheid om te delen wat UNIE-K te bieden heeft, namelijk zorgen voor mensen met een beperking. De bezoekers spraken vol lof over onze werking. Dit is een bevestiging van ons voortdurend streven naar kwaliteit en innovatie, en toont ook aan dat onze inspanningen oprecht gewaardeerd worden! Onze groene locatie heeft een duidelijke impact nagelaten bij de bezoekers. Deze draagt dagelijks bij aan de positieve sfeer en het welzijn van onze medewerkers!
Team UNIE-K
Het was zeker en vast een geslaagde editie! Alles is vlot verlopen, de collega’s waren enthousiast om hun werk te tonen aan familie, vrienden en geïnteresseerden. Het geeft een boost aan de teamgeest!
Femke Desmet Marketing Coördinator – SUYS
We konden bijna 1.500 enthousiaste bezoekers een verrassende blik achter de schermen gunnen. Onze medewerkers waren fier om te kunnen tonen welk fantastisch werk ze elke dag leveren. Voka Open Bedrijvendag was een succes!
Jo Vanackere Verantwoordelijke Marketing & Communicatie
Wij bestaan momenteel 15 jaar, dus voor ons is dit het perfecte momentum om nieuwe producten in de kijker te zetten. Zo lanceren we vandaag een nieuwe bidirectionele laadpaal. Het is heel leuk om te zien dat er zoveel mensen zijn die zondag de tijd nemen om naar ons toe te komen!
Ismaël Ben-Al-Lal CEO Futech
Heel wat bezoekers namen zondag een kijkje achter onze schermen. Er ging heel veel aandacht naar onze nieuwe centrale schrijnwerkerij. Ook de nieuwe Walth-shop in Genk kende veel bezoekers! Dank u wel aan de 600 bezoekers die onze nieuwe site kwamen bezichtigen!
Tom Heeren CEO Walth
Een gerenoveerd industrieel pand vraagt extra aandacht. Daarom kwamen 1.500 bezoekers met eigen ogen de woon- en werkmogelijkheden bekijken tijdens Voka Open Bedrijvendag. Kortom, deze dag is dé gelegenheid om ons nieuwe gebouw bekend te maken!
Hendrik en Bert De Keukeleire Eigenaars Ontwikkelaar De Goaverse Statie

Zit je met een vraag? Wij bieden antwoorden

  • Wat als er maar een beperkt aantal bezoekers mogelijk is omwille van veiligheidsmaatregelen?

    Moet je rekening houden met beperkte capaciteit? Of zijn veiligheidsredenen voor jou een prioriteit. Dan biedt Voka Open Bedrijvendag een handige tool waardoor je zonder zorgen je bezoekers kan ontvangen. Mocht je verder nog vragen hebben, vraag zeker naar meer informatie.

  • Wat is er inbegrepen in mijn deelname?

    Wil je graag weten wat er inbegrepen is in je deelname? Je kan hier alles terugvinden. Mocht je verder nog vragen hebben, aarzel niet om contact op te nemen!

  • Zijn de bedrijven toegankelijk voor rolstoelgebruikers?

    Elk bedrijf geeft op zijn bedrijfspagina aan of het al dan niet toegankelijk is voor rolstoelgebruikers. Als je de praktische zoekfilter benut, kan je deze toegankelijkheid ook als zoekcriterium instellen en zo de gewenste bedrijven uit de deelnemerslijst filteren.

  • Zijn de bedrijven toegankelijk voor kinderen?

    Elk bedrijf dat de deuren opent voor de grote massa, is er zich van bewust dat er ook kleine bezoekertjes langskomen. Het Voka Open Bedrijvendag team reikt de bedrijven tips aan om de kinderen mee te betrekken in het bedrijfsbezoek en animatie op maat te voorzien. Bedrijven geven zelf aan op hun bedrijfspagina of het bezoek leuk zal zijn voor kinderen en wat er juist voorzien is voor hen. Kan een bedrijf om veiligheidsredenen geen kinderen toelaten, dan staat dit expliciet vermeld. Vaak wordt bij die bedrijven wel opvang voorzien gedurende de rondleiding.

  • Hoe vind ik een bedrijf in mijn buurt?

    Je kan bedrijven zoeken op locatie, en je kan natuurlijk ook gebruik maken van de kaartweergave, waar je eenvoudig kan inzoomen op jouw regio.

  • Wat met de data of gegevens verzameld via Voka Open Bedrijvendag?

    Bekijk hiervoor zeker onze privacy policy op onze website, terug te vinden onderaan in de footer.

  • Ik ben ingeschreven, wat zijn de next steps?

    Je kan hier een duidelijk stappenplan vinden. Veel succes!

  • Is deelnemen handig in geval van vacatures?

    Lees hier tal van succesverhalen van bedrijven die reeds hebben deelgenomen.

  • Wat is de reglementering rond tewerkstelling op zondag?

    Volgens de Arbeidswet mag er op zondag geen arbeid uitgevoerd mag worden. Maar in het geval van Open Bedrijvendag voorziet diezelfde wet wel een uitzondering, voor “deelneming aan manifestaties van alle aard, o.m. aan salons, tentoonstellingen, musea, jaarbeurzen, nijverheids- en landbouwtentoonstellingen, markten, braderijen, optochten en sportmanifestaties.”

  • Wat met een tijdelijke wijziging van het uurrooster?

    De uitzonderlijke prestaties van je werknemers op Open Bedrijvendag moet je ook in een uurrooster opnemen. Daarvoor kan je de techniek van tijdelijke wijziging van het uurrooster toepassen. Je zorgt ervoor dat je een bericht, via aanplakking, minstens 24 uur op voorhand uithangt in je onderneming. Daarop vermeld je de uren die jouw medewerkers die zondag moeten presteren waarna je het document van een datum en een handtekening voorziet.

  • Extra verloning?

    Als jouw werknemers hun gewone uurrooster hebben gepresteerd in de voorbije zes dagen, zullen de uitzonderlijke prestaties op openbedrijvenzondag als overuren aanzien worden. Dit betekent dat je een toeslag van 100%, en een aantal uren betaalde recuperatie, moet toekennen gelijk aan het aantal gepresteerde uren op die zondag.
    Kwam je met jouw werknemer overeen om hem in de weekdagen voor Open Bedrijvendag een dagje vrijaf te gunnen voor zijn inzet op zondag, zal je de overurentoeslag niet moeten betalen. Dat komt omdat er effectief niet meer gepresteerd is gedurende die week dan de normale arbeidsduur.
    In sommige sectoren of ondernemingen bestaat er ook een zondagtoeslag voor iedere prestatie op zondag. Je kijkt best even na of dit ook voor jou het geval is.

  • Waar vind ik de informatie van de deelnemende bedrijven?

    Op deze website kan je via ‘ontdek > alle deelnemende bedrijven’ de bedrijven selecteren die bij jouw interesses passen. Je kan eenvoudig zoeken op naam van een bedrijf, postcode en sector, of uitgebreid via de filter. Elk bedrijf heeft een bedrijfspagina waarop je kan lezen wat er allemaal te beleven zal zijn op Voka Open Bedrijvendag. Je komt er ook meer te weten over het bedrijf zelf.

    Verder vind je in de krant De Zondag, die bij de Vlaamse bakker ligt, een overzicht van de deelnemende bedrijven in jouw regio in de week van 24 september.

  • Wat met onbetaalde inhaalrust?

    Onbetaalde inhaalrust voor zondagsprestaties, overuren of niet, moet je sowieso toestaan en dit binnen de zes dagen na de zondag van openbedrijvendag. Deze kan je wel plaatsen op een dag die voor jouw werknemer hoe dan ook een ‘vrije dag’ is.

  • Wanneer is het Voka Open Bedrijvendag?

    Voka Open Bedrijvendag gaat elk jaar door op de eerste zondag van oktober. In 2024 vindt de 34e editie plaats op zondag 6 oktober. De bedrijven openen de deuren van 10u ’s ochtends tot 17u in de namiddag. Uitzonderingen hierop staan duidelijk aangegeven bij de bedrijfsinformatie.

  • Moet er iets voor kinderen voorzien worden?

    Voka Open Bedrijvendag is vaak een familie-uitstap. Een activiteit voor de jongere bezoeker is steeds een trigger voor een bezoek.

  • Kan er gewerkt worden met vrijwilligers?

    Check eerst bij je sociaal secretariaat vooraleer je met vrijwilligers in zee gaat.

  • Wat is de deadline van inschrijving voor deelname aan fysiek event (eerste zondag van oktober)?

    30 juni, op die manier kan tijdig alle materiaal besteld (gepersonaliseerd) worden en kan jullie deelname voldoende gepromoot worden via de Open Bedrijvendag-kanalen.

  • Wat zijn de algemene voorwaarden om deel te nemen aan Voka Open Bedrijvendag?

    1. Zowel het logo als de benaming van Voka Open Bedrijvendag (Studio Aperi Negotium) zijn beschermd. Dit betekent onder meer dat de deelnemende bedrijven het enkel binnen het kader van de organisatie en op de voorgeschreven wijzen mogen gebruiken. Hetzelfde geldt voor alle overige ontwerpen en concepten in het kader van de organisatie.

    2. De onderschrijving van het inschrijvingsformulier impliceert in hoofde van de deelnemende bedrijven kennisname van en akkoord met de algemene voorwaarden. Op elk moment heeft de organisatie het recht om een inschrijving te weigeren als het bedrijf niet aan het concept beantwoordt of als het de algemene voorwaarden en spelregels niet wil respecteren.

    3. Door zich in te schrijven verbindt het bedrijf er zich toe, aansluitend op de organisatie van een Voka Open Bedrijvendag binnen haar onderneming, de uitdrukkelijke link te leggen met de organisatie Voka Open Bedrijvendag (Studio Aperi Negotium) in al haar communicatie rond haar open-deur-dag. Het deelnemende bedrijf verbindt er zich eveneens toe enkel de door de organisatie Voka Open Bedrijvendag (Studio Aperi Negotium) ter beschikking gestelde materialen te gebruiken als communicatiemiddel en onder geen enkel beding (behalve bij uitzonderlijke toestemming) eigen ontwerpen hiervoor aan te wenden. Dit om een uniforme aanpak toe te laten die zowel in het belang van alle deelnemers als van het evenement is. De deelnemende bedrijven zijn verantwoordelijk voor het correcte gebruik en verwijdering na het evenement van de ter beschikking gestelde materialen.

    4. Voka Open Bedrijvendag (Studio Aperi Negotium) is in geen geval aansprakelijk voor eventuele ongevallen. Voor de volledige organisatie binnen de bedrijfsgrenzen, en eventueel daarbuiten in geval van organisatie van bijkomende activiteiten op initiatief van het bedrijf, dient het bedrijf zich ten allen tijde voldoende te verzekeren, door ofwel een bijzondere verzekering af te sluiten ofwel een bevestiging te kunnen voorleggen dat de organisatie gedekt is door de bestaande bedrijfsverzekering.

    5. De inschrijving op zich is definitief vanaf de ondertekening van het inschrijvingsformulier. Indien een bedrijf wenst af te zien van deelname, moet alles wat gefactureerd is, betaald worden. De deelname kan niet verschoven worden naar volgende edities. Ook wat betaald werd kan niet aangewend worden voor een volgende deelname.

    5a. De factuur kan slechts binnen de acht dagen na factuurdatum worden geprotesteerd per aangetekend schrijven.

    5b. Indien binnen het kader van de organisatie goederen geleverd worden of diensten gepresteerd die gebreken vertonen, dient desaangaande onmiddellijk en uitgebreid een schriftelijk protest binnen de 48 uur na levering te gebeuren. Leverings- en organisatiedata zijn louter indicatief en binden Voka Open Bedrijvendag (Studio Aperi Negotium) niet. Eventuele wijzigingen geven geen recht op terugbetaling en/of schadevergoeding.

    5c. Bij inschrijving wordt het deelnamebedrag 14 kalenderdagen na inschrijving voor 100% gefactureerd.

    5d. Bij gebrek aan betaling van de facturen op vervaldatum, is van rechtswege en zonder enige ingebrekestelling een verwijlintrest van 12%/jaar verschuldigd. Daarenboven is een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd gelijk aan 10% van het factuurbedrag, met een minimum van € 125 en een maximum van € 2500 voor de veroorzaakte administratieve kosten.  Het trekken van een wissel geldt nooit als schuldvernieuwing.

    5e. De levering van de materialen van het standaardpakket is inbegrepen in de deelnameprijs. De materialen worden slechts geleverd bij betaling van alle openstaande facturen. De terugname van de te recupereren materialen gebeurt door Voka Open Bedrijvendag (Studio Aperi Negotium) nadat Voka Open Bedrijvendag heeft plaatsgevonden. Beschadigde of verloren materialen worden aangerekend.

    6. In het kader van het project Voka Open Bedrijvendag, kan het deelnemende bedrijf een goed doel steunen. Dit goede doel wordt door het bedrijf op vrijwillige basis gekozen en moet een sociaal of caritatief, en niet-commercieel en/of niet-politiek karakter hebben. Voka Open Bedrijvendag (Studio Aperi Negotium) kan onder geen enkel beding aansprakelijk gesteld worden voor eventuele problemen tussen het bedrijf en haar gekozen goed doel.

    7. Voka Open Bedrijvendag (Studio Aperi Negotium) behoudt zich het recht voor om naast de organisatie van het lokale of algemene goede doel binnen de deelnemende bedrijven op Voka Open Bedrijvendag een of meerdere activiteiten op te zetten dan wel deze te ondersteunen. De deelnemer verplicht zich tot deelname aan de door de organisatie georganiseerde activiteiten in het kader van Voka Open Bedrijvendag, behoudens in die gevallen waarin deze strijdig zouden zijn met het algemeen belang van de deelnemer. Verkoop en/of veiling binnen het kader van Voka Open Bedrijvendag kan slechts na voorafgaande schriftelijke toestemming van de organisatie, zonder dat deze toelating evenwel ooit enige aansprakelijkheid op welk vlak dan ook zou kunnen impliceren in hoofde van Voka Open Bedrijvendag (Studio Aperi Negotium).

    8. In geval de organisatie beslist dat het evenement door overmacht afgelast wordt, kunnen de deelnemende bedrijven geen aanspraak maken op enige schadevergoeding van de organisatie.

    9. Het deelnemende bedrijf aanvaardt dat de organisatie de namen en logo’s van de partners en sponsors van het evenement op alle documenten en ook de dag zelf in de onderneming kan profileren.

    10. Eventuele betwistingen betreffende de toepassing en/of interpretatie van deze algemene voorwaarden dienen voorgelegd te worden aan de rechtbank bevoegd voor de plaats waar de zetel van Voka Open Bedrijvendag (Studio Aperi Negotium) is gevestigd.

    11. Voka Open Bedrijvendag (Studio Aperi Negotium) kan op ieder moment het aantal actieve personen hier opgegeven controleren en een aanpassing van de deelnameprijs factureren.

    12. Wet op de privacy van 8 december 1992: Uw gegevens worden opgenomen in ons bestand om u op de hoogte te houden van onze promoties doch kunnen tevens worden gebruikt om door te geven aan onze partners en sponsors met het oog op aangepaste direct marketing acties.

Met steun van onze partners

Deelnemen aan Voka Open Bedrijvendag met je organisatie

Zin gekregen om mee op de kar te springen van Voka Open Bedrijvendag en wens je je in te schrijven? Vraag vrijblijvend een offerte op & wij nemen binnen de week contact met je op.

Offerte aanvragen